lørdag 3. desember 2011

Julehandelen trenger ikke være kjedelig...

Etter nok en tur i en butikk, som jeg egentlig har sagt at jeg ikke skal handle noe i, kommer jeg ut med en liten historie til. Etter å ha bestilt det jeg skal ha og har stilt meg i køen foran kassen, ser jeg at der står to ungdommer, kanskje 12 - 13 år, foran meg.
Etter en liten stund knipser den ene av de 2 den andre over øyet og smiler litt skøyeraktig. Det ser ikke ut som om den karen som ble knipset kommer til å ta igjen (du skal vende det andre kinnet til osv...). Det er da jeg kommer med den uskyldige kommentaren: Ikke for å fyre opponde (det blir visstnok sagt på den måten inne i fjorden et sted), men eg hadde ikke tolerert det der...
Helt utav det blå begynner den forulempa ungdommen å ta igjen (kan ikke skjønne hvorfor ;-) ). Det er da personen som står foran disse to guttene snur seg og virker litt lettere irritert (dette viser seg å være moren til minst en av småtrollene som no driver å knipser vilt på hverandre) og ser strengt på disse to englebarna som etter oppfordring fra en person, som kanskje burde visst bedre, sier kanskje du, er begynt å gi hverandre "kokos". Hun kaster og et blikk som ikke er helt lett å lese (not), i retning av den uskyldige tredjepart som står rett bak, det antatte, avkommet hennes.

Dette kan vi vel si er et resultat av miljøet som jeg har vokst opp i, de personene som jeg har gått på skole med, hengt med i fritiden og jobbet/jobber med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar